Valby Bankoforening er en frivillig forening der støtter andre foreninger økonomisk ved udlodning til vores årlige generalforsamling.
Vi er pt. 7 personer i bestyrelsen, der sørger for at vi kan afholde et bankospil hver søndag.
Vi startede med første bankospil i 1992.
Bankospillet afholdes efter gældende regler. Vi følger den nye lovgivning der er trådt i kraft 1/1-2025 og donerer minimum 15 % af vores omsætning til almennyttige formål.
Beløb og modtagere vil blive offentliggjort ved afholdesen af vores generalforsamling.
Valby bankoforening - CVR nr. 37804703
Vi holder lukket på flg. dage:
20 april - Påskedag
8 maj - Pinsedag
6 juli - 13 juli - 20 juli - 27 juli - Sommerferie
28 december - Juleferie
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Vedtægter for Valby Bankoforening
§ 1
Valby Banko Forening blev stiftet 15/10-1992. Formålet er at afholde almennyttigt bankospil og støtte fortrinsvis lokale foreninger og andre almennyttige foreninger.
Udlodningen sker efter spillelovgivninger love og regler pr. 1/1-2025. Der udloddes minimum 15 % af Valby Bankoforenings omsætning.
Støtten udbetales årligt efter afholdt generalforsamling. Inden generalforsamlingen vedtager Valby Banko Forenings bestyrelse modtagere og beløbets størrelse.
§ 2
Foreningen ledes af en på den ordinære generalforsamling valgt bestyrelse. Denne skal bestå af mindst 7 medlemmer, der vælges for 2 år ad gangen. Bestyrelsen konstituerer sig selv ved, formand, næstformand, kasserer og sekretær. Desuden vælges op til 2 suppleanter for 1 år til bestyrelsen. Der vælges 2 bilagskontrollanter i lige år og 1 bilagskontrollant i ulige år.
§ 3
Kontingent opkræves for et år ad gangen og fastsættes på generalforsamlingen. Regnskabet følger kalenderåret.
§ 4
Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed. Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år i februar måned, og skal indvarsles 14 dage før på foreningens hjemmeside, ”Valbybanko.dk” og foreningens Facebookside.
§ 5
Ekstraordinær generalforsamling kan afholdes når bestyrelsen finder det nødvendigt eller mindst 1/3 af medlemmerne skriftligt forlanger det. Denne skal varsles som punkt 4.
§ 6
Generalforsamlingen ledes af en generalforsamlingens valgt dirigent, desuden vælges også en protokolfører. Alle afgørelser træffes ved simpel majoritet. Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal.
§ 7
Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være formanden i hænde senest 8 dage før.
§ 8
Foreningen kan kun opløses på en lovlig indvarslet generalforsamling, og kun hvis 3/4 af de tilstedeværende medlemmer stemmer skriftligt herfor. I tilfælde af opløsning tilfalder egenkapitalen, opsparet indtil 31-/12-2024, Valby Forsamlingshus og de foreninger med tilknytning hertil.
Øvrige midler vil blive fordelt til øvrige almennyttige formål.
§ 9
Foreningen tegnes af formand, næstformand og kasserer i forening.
Vedtaget på generalforsamlingen 18/2-2025