Valby Bankoforening er en frivillig forening der støtter andre foreninger økonomisk ved udlodning til vores årlige generalforsamling.


Vi er pt. 7 personer i bestyrelsen, der sørger for at vi kan afholde et bankospil hver søndag.


Vi startede med første bankospil i 1992.


Bankospillet afholdes efter gældende regler. Vi følger den nye lovgivning der er trådt i kraft 1/1-2025 og donerer minimum 15 % af vores omsætning til almennyttige formål.

Beløb og modtagere vil blive offentliggjort ved afholdesen af vores generalforsamling.


Valby bankoforening - CVR nr. 37804703


Vi holder lukket på flg. dage:


20 april  -  Påskedag

8 maj  -  Pinsedag

6 juli - 13 juli - 20 juli - 27 juli  -  Sommerferie

28 december  -  Juleferie



_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 


Vedtægter for Valby Bankoforening



§ 1


Valby Banko Forening blev stiftet 15/10-1992. Formålet er at afholde almennyttigt bankospil og støtte fortrinsvis lokale foreninger og andre almennyttige foreninger.

Udlodningen sker efter spillelovgivninger love og regler pr. 1/1-2025. Der udloddes minimum 15 % af Valby Bankoforenings omsætning.

Støtten udbetales årligt efter afholdt generalforsamling. Inden generalforsamlingen vedtager Valby Banko Forenings bestyrelse modtagere og beløbets størrelse.

 

§ 2


Foreningen ledes af en på den ordinære generalforsamling valgt bestyrelse. Denne skal bestå af mindst 7 medlemmer, der vælges for 2 år ad gangen. Bestyrelsen konstituerer sig selv ved, formand, næstformand, kasserer og sekretær. Desuden vælges op til 2 suppleanter for 1 år til bestyrelsen. Der vælges 2 bilagskontrollanter i lige år og 1 bilagskontrollant i ulige år.

 

§ 3


Kontingent opkræves for et år ad gangen og fastsættes på generalforsamlingen. Regnskabet følger kalenderåret.

 

§ 4


Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed. Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år i februar måned, og skal indvarsles 14 dage før på foreningens hjemmeside, ”Valbybanko.dk” og foreningens Facebookside.

 

 

§ 5


Ekstraordinær generalforsamling kan afholdes når bestyrelsen finder det nødvendigt eller mindst 1/3 af medlemmerne skriftligt forlanger det. Denne skal varsles som punkt 4.

 

§ 6


Generalforsamlingen ledes af en generalforsamlingens valgt dirigent, desuden vælges også en protokolfører. Alle afgørelser træffes ved simpel majoritet. Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal.

 

§ 7


Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være formanden i hænde senest 8 dage før.

 

§ 8


Foreningen kan kun opløses på en lovlig indvarslet generalforsamling, og kun hvis 3/4 af de tilstedeværende medlemmer stemmer skriftligt herfor. I tilfælde af opløsning tilfalder egenkapitalen, opsparet indtil 31-/12-2024, Valby Forsamlingshus og de foreninger med tilknytning hertil.
Øvrige midler vil blive fordelt til øvrige almennyttige formål.

 

§ 9


Foreningen tegnes af formand, næstformand og kasserer i forening.

 

Vedtaget på generalforsamlingen 18/2-2025